هاست داخلی بهتر است یا هاست خارجی

بسیاری از کاربران در هنگام انتخاب هاست ایرانی و یا خارجی دچار تردید میشوند. سوالی که ذهن بسیاری از آنها را مشغول میکند این است که هاست داخلی بهتر است یا هاست خارجی؟
زمانی که شما میخواهید یک سایت طراحی کنید، در قدم اول به سراغ ثبت دامنه میروید. پس از اینکه دامنه خود را ثبت کردید نوبت به این میرسد تا هاستی برای خود خریداری کنید. در زمان خرید هاست با دو نوع خدمات متفاوت مواجه مییشوید : هاست لینوکس ، هاست ویندوز. علاوه بر اینها شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ بر هر کدام از هاست های لینوکس و هاست ویندوز دو خدمات دیگر را ارائه میدهند. هاست داخلی و هاست خارجی. در این مقاله ما به شما کمک می کنیم تا بتوانید کی انتخاب درست بنابر نیاز خودتان داشته باشید.

هاست داخلی یا هاست خارجی

حال ما میخواهیم با ذکر 5 نکته بررسی کنیم که هاست داخلی بهتر است یا هاست خارجی؟
1. پینگ تایم (سرعت) : پینگ تایم دستوری است برای اندازه گیری فاصله بین دو تا دستگاه در شبکه و همچنین مدت زمان مورد نیاز برای اتصال دستگاه ها به یکدیگر بر حسب میلی ثانیه. در هاست های داخلی، به دلیل اینکه سرور در داخل ایران قرار گرفته است و بازدیدکنندگان سایت شما از داخل ایران هستند و هم چنین به دلیل اینکه فاصله سرور و کامپیوتر کاربران از یکدیگر بسیار کم است، پس سرعت بارگذاری سایت هایی که در هاست ایران هستند بیشتر از هاست خارجی میباشد.

2. پایداری (در دسترس بودن) : این مورد یکی از مهم ترین فاکتور هایی است که مدیرانی که سایت های بزرگ دارند به آن توجه میکنند. هاست های خارجی دارای شبکه ای بسیار منظم و پر سرعت هستند و در بخاطر پایین بودن قیمت تجهیزات، از انواع سخت افزار های بسیار استاندارد در داخل سرور های خود استفاده میکنند. به همین دلیل به این نتیجه میرسیم که هاست های خارجی دارای پایداری بیشتری میباشند.

3. پهنای باند (ترافیک ماهیانه) : پهنای باند یعنی میزان حجم داده و اطلاعاتی که بین سایت و کامپیوتر کاربران منتقل میشود. در هاست های خارجی به دلیل اینکه ساختار منظمی دارند و اینکه قیمت اینترنت در کشور های اروپایی پایین است، پس قاعدتا پهنای باند بسیار بالا و با کیفیتی نیز خواهند داشت. این پهنای باند میتواند پاسخگوی نیاز سایت های بزرگ باشد. در هاست های داخلی هزینه پهنای باند بسیار زیاد است بنابراین شرکت ها پهنای باند کمتری را در اختیار شما قرار میدهند.

4. سرعت پورت سرور : منظور از سرعن پورت همان سرعت اینترنتی است که در اختیار سرور ها قرار میگیرد. سرعت اینترنتی که به سرور های خارجی متصل است بالاتر از سرعت اینترنت متصل به سرور های داخلی میباشد. پس نتیجه میگیریم که سایت هایی که بر روی هاست خارجی هستند هم سرعت و هم پایداری بیشتری را نسبت به سایت هایی که بر روی هاست های داخلی هستند را دارند.

5. امنیت و نگه دری اطلاعات : یکی از مهم ترین فاکتور ها در انتخاب هاست خارجی و داخلی امنیت نگهداری اطلاعات است. معمولا برای سایت های دولتی و آنهایی که منافع ملی برایشان مهم است از هاست داخلی استفاده می کنند. با این روش خطرات ناشی از تحریم و یا از بین رفتن اطلاعات کاملا از بین میرود. اما سایت هایی که تازه کار خود را شروع کرده اند و برایشان مهم است که امکانات و پایداری بالایی داشته باشند، هاست های خارجی را پیشنهاد میکنیم.

هاست داخلی بهتر است یا هاست خارجی

برای سئو هاست داخلی بهتر است یا هاست خارجی

اما معمولا وب مستران سوال دیگه ای را در ذهن خود دارند. سئو بر هاست های داخلی بهینه تر عمل میکند یا هاست خارجی؟ پس باید بدانیم که برای سئو هاست داخلی بهتر است یا هاست خارجی؟ در ادامه میخواهیم درمورد معایل و مزایای هاست داخلی و هاست خارجی بیشتر اشنا شویم.

یکی از مزیت هایی که هاست داخلی نسبت به هاست های خارجی سرعت لود سایت برای بازدیدکنندگان ایرانی است. یعنی اگر بازدیدکنندگان سایت شما عمدتا از داخل ایران باشند صفحات سایت شما با سرعت بیشتری لود میشود. اما زمانی که سرعت سایت برای کاربران داخلی خوب میشود برای کاربران خارجی سرعت لود کاهش پیدا میکند. مهم تر از همه اینکه روبوت های موتور های جست و جو از جمله گوگل بر روی این فاکتور یعنی سرعت سایت بسیار حساس هستند و زمانی که ببینند سرعت سایت شما کاهش داشته نمره منفی را لحاظ می کنند. در بعضی مواقع بهتر است تا به سراغ هاست های ایرانی نروید. اما اگر سایت شما با موتور های جست و جو کاری ندارد و مشتری های ثابت خودش را دارد، هاست داخلی بهترین گزینه است.

در هنگام خرید هاست به نکات دیگری از جمله نحوه پشتیبانی، آپتایم بودن و پایداری سرور، مشخصات و امکانات هاست مورد نظر مثل پهنای باند ماهانه، ظرفیت هاست، تعداد فایل های قابل بارگذاری، تعداد دیتابیس و … نیز توجه داشته باشید.

 

*هاست وردپرس 

*هاست لینوکس

*هاست ویندوز

*هاست رایگان 

*ثبت دامنه

*انتقال دامنه

*تمدید دامنه