آموزش سریع لینوکس

آموزش سریع لینوکس : معمولا کسانی که در برنامه نویسی خبره و حرفه ای هستند، سعی می کنند تا از سیستم عامل لینوکس استفاده کنند. لینوکس امروزه تبدیل به یکی از قدرتمند ترین سیستم عامل ها شده است.

آموزش سریع لینوکس شروع کنیم

میتوان گفت تقریبا اکثر سایت هایی که شما بر بازدید میکنید بر روی سرور لینوکس میزبانی میشوند و علاوه بر این بیش از نود درصد ابر کامپیوتر های موجود در سراسر دنیا از این سیستم عامل یعنی لینوکس استفاده می کنند. در ادامه مقاله به سراغ آموزش سریع لینوکس میرویم.

لینوکس رو کجا نصب کنیم؟

اگر میخواهید لینوکس را نصب کنید دو راه پیش روی شما است. اولین راه این است که به طور مستقیم دی وی دی یا فلش قابل بوت لینوکس را مانند ویندوز بر روی سیستم عامل خود بذاریم و برای نصب از طریق بوت سیستم اقدام کنیم. کسانی که ویندوز را نصب کرده اند این روش را به خوبی بلد هستند.

و اما دومین راه و روش کمی متفاوت است. نصب کردن لینوکس بر روی یک مجازی ساز که بسیار پسندیده است!

نصب لینوکس روی مجازی‌ساز

برای اینکه این روش را شروع کنیم باید بر روس سیستم خود یک مجازی ساز نصب کنیم و سپس بر روی آن میتوانیم سیستم عامل مورد نظر خود را از جمله لینوکس نصب کنیم. مزیت این کار این است که میتوانیم سیستم ها را طبق میل خود اجرا یا ریست کنیم یدون اینکه نیاز به ریستارت کردن سخت افزار اصلی را داشته باشیم.

نصب در مجازی‌ساز ویندوزی

اگر که میخواهید مجازی ساز را بر روی ویندوز نصب کنید پیشنهاد ما این است که از vmware workstation استفاده کنید. (البته این نرم افزار ما را تحریم کرده است.)

نصب مجازی ساز در سرور اختصاصی

اما اگر که میخواهیدبدون نیاز به نصب کردن ویندوز یعنی به صورت کاملا مستقیم مجازی ساز را روی سیستم نصب کنید میتوانید از نرم افزار vmware vsphere استفاده کنید.

نصب لینوکس در مک

اگر که از سیستم عامل مک کار میکنید میتوانید از parallels desktop بهره ببرید. این برنامه ای که گفته شد هم به صورت مجازی ساز کار می کند. شما با این نرم افزار میتئانید بر روی مک بوک خود همزمان چند تا سیستم عامل را بالا بیاورید.

در این که شما از کدام روش میخواهید استفاده کنید فرقی ندارد. اگر که یکی سیستم را برای شروع با لینوکس در نظر گرفته اید، بهتر است تا لینوکس را به صورت مستقیم نصب کنید.

اما اگر که می‌خواید دسترسی سریع تری به لینوکس خود داشته باشید، می‌تونید سیستم عامل لینوکس را ابتدا بر روی مجازی‌ ساز نصب کنید.