معرفی ویندوز 10 اس : اخیرا شرکت مایکروسافت در جریان کنفرانسی به نام Microsoft EDU از سیستم عامل ویندوز ۱۰ اس (windows 10 s) رونمایی کرده است. شرکت مایکروسافت از نسخه‌ ای جدید از ویندوز ۱۰ رونمایی کرد به نام ویندوز ۱۰ اس. این سیستم عامل جدید مایکروسافت پاسخی است به Chrome OS تا بدین وسیله بتواند ویندوز را برای دیوایس های رده پایین تر و همچنین برای موسسه های آموزشی و افرادی مانند دانش آموزان بهینه سازی را انجام دهد.

خصوصیات ویندوز 10 اس:

مدیر ارشد واحد ویندوز شرکت مایکروسافت، تری میرسون، می‌گوید که هر آن چه که در نسخه ویندوز ۱۰ اس اجرا می‌گردد، از فروشگاه های ویندوز دانلود خواهد شد. البته این صحبت به این معنی نیست که اپلیکیشن های دسکتاپ را نمیتوان بر روی این نسخه اجرا کرد. اما باید اپلیکیشن هایی که استفاده می کنید در داخل فروشگاه ویندوز موجود باشد.

تری میسون همچنین در زمان معرفی این نسخه در کنفرانس خود نشان داد که شما میتوانید از ابزار ها و دستگاه های جانبی هم استفاده کنید و سیستم عامل از آنها پشتیبانی میکند. طبق صحبت های تری میرسون این نسخه از ویندوز میتواند تمام مرورگر های اینترنتی که در فروشگاه ویندوز موجود است را اجرا کند. پس گوگل نیز تمایل دارد تا مرورگر معروف خود یعنی کروم را در این فروشگاه قرار دهد. پس حتما مرورگر کروم نیز در این نسخه از ویندوز اجرا خواهد شد. اما اگر هم کروم نخواهد برنامه خود را در فروشگاه ویندوز قرار دهد، شرکت مایکروسافت تمرکز بیشتر خود را بر روی مرورگر های اج مطوف خواهد کرد.

معرفی ویندوز 10 اس

نکته ی بعدی این است که شرکت مایکروسافت فرایند لاگین‌ کردن را هم در نسخه ویندوز ۱۰ اس تغییر داده. طبق صحبت های ردموندی ها، ویندوز 10 اس در مدت پانزده ثانیه برای لاگین‌ شدن دانش‌آموزان به منظور استفاده از این سیستم عامل برای اولین بار، آماده می‌شود. پس فرایند لاگین‌ شدن در این نسخه از ویندوز حتی از آن چیزی که امروزه در نسخه ی ویندوز ۱۰ پرو وجود دارد هم سریع‌تر میباشد.

از دیگر کار های مفیدی که در ویندوز 10 اس انجام شده، راه‌‌اندازی کامپیوتر با استفاده از یک درایو USB‌ از پیش پیکربندی شده است. یعنی که ویندوز ۱۰ اس، پس از اینکه کلید را شناسایی می کند، تمامی تنظیمات مورد نیاز خودش را سفارشی سازی می کند. این مورد هم یکی دیگر از مورد هایی است که موجب بهبود این نسخه شده است.

شرکت مایکروسافت با ارائه این نسخه از ویندوز، بازار آموزش را مورد هدف قرار داده است و هم چنین قصد دارد تا با همکاری های گسترده با شرکای تجاری خودش، دستگاه هایی متنوع بر اساس این سیستم عامل را عرضه کند. دستگاه هایی که قرار است در آینده وارد بازار شود دارای قیمت های پایه 189 دلار میباشند. تمامی این دستگاه‌ها همراه با اشتراک رایگان بازی Minecraft: Education Edition عرضه می شوند.

طبق اعلامی که شرکت مایکروسافت داشته است، سیستم عامل Windows 10 S برای تمامی مدارسی که از کامپیوترهایی با ویندوز ۱۰ pro استفاده می‌کنند، رایگان است.

نکته ی دیگری که در این کنفرانس به آن اشاره شده این است که در فروشگاه ویندوز مجموعه کامل آفیس نیز اضافه خواهد شد اما از آنجایی که این شرکت دوست دارد که در بازار هدف خود موفق شود، باید تعداد اپلیکیشن‌های دسکتاپ را در استور ویندوز بیشتر کند. اگر که یخواهند این سیستم عامل را محدود کنند دیگر کابران نمیتوانند با پردخت کردن مبلغی تمامی اپلیکیشن های دستکتاپ را در اختیار خودشان داشته باشند.