ایمیل مارکتینگ چیست ؟

ایمیل مارکتینگ چیست - خرید هاست و دامنه - شرکت هاستینگ - خرید هاست وردپرس

ایمیل مارکتینگ یکی از روش های تبلیغاتی مدرن است.این روش یکی از روش های پر بازده در دنیای دیجیتال است.نکته ای که وجود دارد این است که بسیاری از افراد این روش را با روش ارسال گروهی ایمیل اشتباه میگیرند اما مفهوم ایمیل مارکتینگ فرای از این مفهوم است.یکی دیگر از تصورات غلط در مورد ایمیل مارکتینگ این است که چون باید بانک ایمیل را از شرکت های خاصی خریداری نماییم و سپس به ارسال ایمیل برای افراد بپردازیم ،ایمیل های ارسالی توسط ما اسپم خواهد شد بنابراین روشی مناسب در بازاریابی نخواهد بود.

و اما

مفهوم ایمیل مارکتینگ

قبل از تعریف ایمیل مارکتینگ به بیان تفاوت اسپم یا هرزنامه و ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی خواهیم پرداخت.

بازاریابی ایمیلی بشکل مبنی بر اجازه است بصورتیکه شرکت تبلیغات دهنده ابتدا یک اجازه نامه به فرد هدف ارسال نموده و در صورت تایید آن ،نسبت به ارسال نامه های تبلیغاتی خود اقدام مینماید.اما در اسپم شما بشکل گروهی یا غیر گروهی اما بدون کسب اجازه فرد هدف نسبت به ارسال ایمیل اقدام مینمایید که این امر موجب اسپم شدن ایمیل شما خواهد شد.

ایمیل مارکتینگ به معنی ارسال ایمیل برای علاقمندان در یک حوزه کاری است.نکته حائز اهمیت این است که باید ارسال ایمیل برای افراد بشکلی هدفمند صورت گیرد و بصورت هفته ای برای افراد هدف ایمیل ارسال گردد.

در ایمیل مارکتینگ ،شما ادرس ایمیلی را خریداری نمیکنید و افراد ادرس ایمیل را شخصا در اختیار شما قرار میدهند .این در اختیار قراردادن ادرس ایمیل میتواند به شکل های زیر باشد :

  • فرم هایی که در نمایشگاه بازدید کنندگان پر میکنند
  • فرم های انلاین که در سایتتان موجود است
  • بشکل تماس تلفنی
  • و …

مزیت بازاریابی به روش ایمیل مارکتینگ

بازاریابی به روش ایمیل مارکتینگ دو مزیت عمده دارد و ان راحتی در استفاده و قیمت مناسب آن است.قیمت تمام شده ارسال ایمیل نسبت به سایر روش ها از قیمت کمتری برخوردار است .بدین منظور میتوانید محصولات خود را در مدت زمانی اندک و با هزینه ای بسیار نازل به میلیون ها نفر در سراسر جهان معرفی نمایید.علاوه بر این راه اندازه و پیگیری ایمیل مارکتینگ بسیار آسان است.شما میتوانید خبرنامه های خود را برای افرادی ارسال نمایید که ایمیل خود را در اختیار شما قرار داده اند و این موضوع به آن ها کسب و کار شما را بصورت دوره ای یاد اور میشود.برای ارسال ایمیل میتوان موضوعات متفاوتی را در نظر گرفت.

بعنوان مثال : معرفی خدمات و محصولات جدید ،در نظر گرفتن تخفیفات ویژه و پیشنهادات جدید ،بازاریابی محتوا به معنی اطلاعات آموزشی ،تبریک مناسب ها ، ارسال اخبار و مقالات و … که باید از جذابیت برخوردار باشند زیرا هدف از ارسال آن ها نگهداری این موارد توسط مخاطب است.

علاوه بر این موارد ،با ارسال ایمیل تبلیغاتی برای مخاطب دیگر نیاز نیست که منتظر شوید که او به سایت شما وارد شود و از آن بازدید نماید .بنابراین فرد مخاطب با باز نمودن ایمیل شما میتواند از طریق لینکی که داخل آن است به سایت شما هدایت شود و از آن بازدید نماید.

ویژگی های ایمیل مارکتینگ

  • به صرفه بودن ایمیل مارکتینگ : بدین معنی که برای دستبیابی به مخاطبین خود و ارسال پیام هزینه زیادی متقبل نخواهید شد.
  • فراگیر بودن ایمیل مارکتینگ : مزیت دیگر این روش از بازاریابی فراگیر بودن آن است بدین معنی که افراد برای استفاده از آن هیچ گونه پیش نیازی نمیخواهند و شرایط خاصی برای استفاده از این روش متصور نیست.این بدان معنی است که شرایط استفاده از این روش برای شرکت های کوچک و شرکت های مطرح و بزرگ یکسان است و هر دو آن ها به یک میزان از مزیت آن استفاده مینمایند.
  • میزان بازگشت بیش از میزان هزینه کرد است : بطور کلی تجربه نشان داده به ازای هر یک دلار هزینه برای استفاده ازاین روش ،رقمی در حدود 46 دلار بازگشت سرمایه وجود دارد.برای شروع به این کار تنها کافیست با یک برنامه ساده شروع به کار کرده و پس از مدتی نسبت به توسعه آن اقدام نمایید.
  • هدفمند است : سعی نمایید لیستی از علایق مخاطب خود تهیه نمایید .بدین منظور میتوانید از سن ،جنس ،علایق و نیازمندی های مخاطب استفاده نموده و یام های خود را متناسب با این موارد برایشان ارسال نمایید.این نوعی روانشناسی در ارسال پیام است تا بشکلی زیرکانه وی را ترغیب به استفاده از ایمیل شما نمایید.
  • قابلیت پیگیری دارد : با استفاده از روش ایمیل مارکتینگ میتوانید بررسی نمایید که بررسی نمایید که چه میزان از مخاطبینتان نامه شما را دیده اند و از آن استقبال کرده اند.همچنین میزان رضایت آنان از دریافت ایمیل های شما در آینده نیز قابل پیگیری است.

*هاست وردپرس 

*هاست لینوکس

*هاست ویندوز

*هاست رایگان 

*ثبت دامنه

*انتقال دامنه

*تمدید دامنه

*راهنمای انتخاب نام مناسب دامنه