Cloud hosting یا سرویس میزبانی ابری چیست؟

از جدیدترین و محبوب ترین هاستینگ ها میزبانی ابری میباشد.مدیریت این نوع از هاستینگ ها بسیار راحت است.در میزبانی ابری بعلت اینکه سایت ما تنها متکی بر یک سرور نیست و مجموعه ایی از سرور ها با هم کار میکنند و منابع مورد نیاز را تامیین میکنند،که به مجموعه این سرورها “ابر” یا (کلود ) گویند.مثلا وبسایت گوگل از هاست ابری استفاده میکند.بنابراین مناسبترین هاست برای داون نشدن وبسایت میباشد.به علت اینکه تمام داده ها برروی ابر ذخیره میشود نگرانی بابت از دست دادن اطلاعات نداریم.ما در میزبانی ابری فضای نامحدودی رابرای ذخیره کردن فایل ها و مستندات و نسخه پشتیبان داریم،که این خود یکی از مزایای هاست ابری میباشد.در میزبانی ابری ما به مشکل سخت افزاری بر روی سرورها بر نخواهیم خورد. زیرا هارد سرور بصورت خودکار تعویض میشود و به اظلاعات ما آسیبی وارد نمیشود.هاستینگ ابری دارای انعطاف بسیار بالایی میباشد و ما برای استفاده از منابع هیچگونه محدودیتی نداریم.از نظر هزینه ها هم بسیار مقرون به صرفه می باشد.زیرا ما مجبور به تامین منابع سایت در حالت پرمصرف نیستیم.بلکه می توان فقط هزینه مقداری از منابع را پرداخت نموده  ودر صورت نیاز به منابع بیشتر هزینه ها را افزایش دهیم.

هاست ابری لینوکس

لینوکس یک نرم افزار متن باز می باشد و هاست لینوکس کاربرد بیشتری نسبت به هاست ویندوز دارد و سازگاری بیشتری با اسکریپت های موجود در اینترنت دارد و همچنین دارای امنیت بالاتری نسبت به هاست ویندوز است.

مقایسه هاست لینوکس با هاست ویندوز

هاست ابری لینوکس دارای انعطاف بالاتری نسبت به هاست ویندوز است.میزبانی ابری لینوکس مقرون به صرفه تر از هاست ابری ویندوز می باشد. بنابراین هاست لینوکس دارای امنیت و سرعت و پایداری بسیار بالایی است.زبان های برنامه نویسی که در هاست لینوکس قابل دسترسی است شامل:سی ،سی پلاس پلاس،شل،پرل،تی سی ال،پایتون،جاوا،پی اچ پی ویونیکس می باشد.و پایگاه داده های my sql و msql از هاست لینوکس پشتیبانی می کند. و همچنین حفاظت از اطلاعات در میزبانی ابری لینوکس بسیار بالا میباشد.همچنین برای هاست لینوکس،نیازی نداریم تا سیستم عامل لینوکس روی کامپیوتر نصب شود.با هرنوع سیستم عاملی میتوان از هاستینگ لینوکس استفاده کرد.منابع سخت افزاری لینوکس بسیار آزادتر از هاست ویندوز می باشد.از نظر قدرت سرور ها نیز قدرت لینوکس بسیار بالاتر از قدرت ویندوز است.در هاستینگ لینوکس از کنترل پنل cpanelوکنترل پنل دایرکت ادمین استفاده میشود. در بین وب سرور ها لینوکس از نظر محبوبیت امتیاز بیشتری میگیرد زیرا برای وب نوشته شده است.

پلن های میزبانی ابری لینوکس استاندارد
planSH-200SH-500SH-1GSH-3GSH-5GSH-10G
پهنای باند7GB10GB15GB20GB40GB50GB
فضا200MG500MG1GB3GB5GB10GB
کنترل پنل
آدرس ایمیل نامحدود نامحدود نامحدود نامحدود نامحدود نامحدود
دسترسی FTP نامحدود نامحدود نامحدود نامحدود نامحدود نامحدود
تعداد بانک اطلاعاتی نامحدود نامحدود نامحدود نامحدود نامحدود نامحدود
Addon Domain555555
بکاپروزانه در مکانی دیگرروزانه در مکانی دیگرروزانه در مکانی دیگرروزانه در مکانی دیگرروزانه در مکانی دیگرروزانه در مکانی دیگر
انتقالرایگانرایگانرایگانرایگانرایگانرایگان
قیمت سالیانه99000 تومان45000تومان75000تومان136000 تومان172000تومان216000تومان