معرفی بهترین نسخه های لینوکس

معرفی بهترین نسخه های لینوکس - خرید هاست لینوکس- شرکت هاستینگ

در صورتیکه قصد نصب سیستم عامل لینوکس را بر روی سیستم خود دارید ،قبل از آن باید یکی از نسخه ها و یا توزیع های آن را برروی سیستم تان نصب نمایید.زیرا نسخه خام سیستم عامل لینوکس را نمیتوان بصورت خام بر روی کامپیوتر نصب نمود.این بدان دلیل است که لینوکس هیچ دسکتاپ گرافیکی ندارد و هیچ کدام از ابزارهای یک سیستم عامل را دارا نیست.

در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از نسخه های لینوکسی وجود دارند که هر کدام از آن ها مزایای متفاوتی دارند .بنابراین شاید انتخاب بهترین نسخه کار سختی باشد.بدین دلیل باید قبل از انتخاب یک توزیع از لینوکس ،نیازهای خودتان را بشناسید.بعنوان مثال ممکن است یک کاربر لینوکس را برای بازی انتخاب کرده باشد در حالیکه کاربر دیگر بدنبال یک سیستم عامل راحت و روان است.

بنابراین در این مقاله سعی بر این شده که بهترین نسخه های لینوکس را برایتان معرفی نموده تا بر اساس نیازتان یکی از آن ها را انتخاب نمایید.

معرفی بهترین نسخه های لینوکس - خرید هاست - خرید دامنه - شرکت هاستینگ

  1. اوبونتو (Ubuntu)

این نسخه ،یکی از معروف ترین نسخه های سیستم عامل لینوکس است که در بین کاربران لینوکسی محبوبیت زیادی دارد.این توزیع اکثرا برای تازه کاران مناسب است اما حتی کاربران حرفه ای نیز از آن استفاده میکنند.نصب این نسخه به راحتی صورت میپذیرد و یکی از بی دردسر ترین نسخه ها در بین دیگر توزیع ها است.

یکی از قابلیت های اوبونتو این است که قابلیت پشتیبانی دارد.در صورتیکه از نسخه LTS استفاده نمایید ،نسخه نصبی شما قابلیت این را دارد که تا 5 سال پشتیبانی شود و بروز رسانی امنیتی را دریافت نمایید.

از دیگر قابلیت های نسخه اوبونتو ،قابلیت نصب درایور های سخت افزاری متعدد است .بنابراین سیستم شما قابلیت این را دارد که سخت افزارهای متفاوتی را شناسایی نماید.علاوه بر این در سراسر دنیا کاربران بسیاری از این نسخه وجود دارند که در زمانیکه به مشکل بر بخورید ،این کاربران از طریق اینترنت به کمک شما خواهند شتافت.

خرید دامنه - خرید هاست و دامنه - هاست لینوکس

  1. مینت (Mint)

این نسخه از لینوکس دارای دو مدل دسکتاپ است .که یکی از آن ها Mate  و دیگری  Cinnamon است.خاصیت این نسخه این است که تسکبار و منوی آن کاملا مشابه به منو و تسکبار ویندوز است و کاربرد آسانی برای کسانیکه با ویندوز کار کرده اند ، دارند.

توجه : میت بر پایه اوبونتو ساخته شده است بنابراین قابلیت پشتیبانی از تمامی برنامه های اوبونتو را دارد.

مینت ،پایداری بسیار بالایی دارد و یکی از بهترین ابزارهای مدیریت نرم افزار را در اختیار کاربر قرار میدهد.

  1. دیپن (Deepin)

این نسخه نیز بر پایه اوبونتو توسعه داده شده است.دیپن به محیط دسکتاپ مدرن و زیبایی بنام DDE مجهز است.رابط کاربری در دیپن بسیار ساده است و یکی از بهترین پنل های بخش تنظیمات را در بین دیگر نسخ لینوکس دارد.

خرید هاست - هاست لینوکس - هاست رایگان

  1. آرچ (Arch)

یکی از نسخه های لینوکس ،آرچ است که میتوان از خصوصیات آن اینو مورد را ذکر نمود که کاربر آن باید فردی با حوصله باشد .زیرا بسیاری از امور را باید بصورت دستی انجام داد و برخلاف دیگر نسخ لینوکسی ، بصورت خودکار انجام نمیپذیرد.علاوه بر این این نسخه بدرد افراد تازه کار نمی آید و مناسب افرادی است که آشنایی کلی با لینوکس دارند.

  1. فدورا (Fedora)

در صورتیکه بدنبال یکی نسخه مدرن و متفاوت از لینوکس هستید ،این نسخه برایتان پیشنهاد میشود.علاوه بر این در نسخه فدورا بیش از دو نسخه اوبونتو و میت ،بر اصل متن باز بودن تاکید شده است.بعنوان مثال در فدورا ،هیچ درایوی با منبع بسته ای روبرو نخواهد شد.

  1. Elemantary OS

این نسخه از لینوکس که توسط یک تیم کوچک توسعه داده شده است ،دارای یک دکستاپ زیبا است.این نسخه از لینوکس در ظاهر با دیگر نسخ تفاوت های ظاهری بسیار زیادی دارد.اما یک عیب این نسخه این است که از آن جایی که این نسخه توسط یک تیم کوچک توسعه داده شده ،در صورت بروز مشکل ،پشتیبانی قوی از آن نخواهدشد. و به پایداری دیگر نسخه های لینوکس نخواهد بود.

  1. سنت اوس (CentOS)

در سنت اوس ،سورس بشکل متن باز و آزاد است و به همین دلیل از خانواده یونیکس است.طبق گزارشاتی که در سال 2010 صورت گرفته است ، رقمی در حدود 30 درصد از سرورهای لینوکس بر روی این نسخه مدیریت میشده است.سنت اوس جزو بهترین سرورهای لینوکس است.

  1. کوبونتو (Kubuntu)

نسخه اوبونتو مشتقات زیادی دارد که یکی از آنها نسخه کوبونتو است.این نسخه یکی از محبوبترین نسخه های بر پایه اوبونتو است که از محیط دسکتاپ KDE استفاده میکند.در واقع تنها تفاوت آن با ابونتو همین مورد است و در دیگر موارد مانند برنامه زمان بندی انتشار نسخه های جدید و دیگر قابلیت ها بسیار به اوبونتو است.

  1. ایرو (Iro)

نسخه ایرو مناسب کسانی است که در زمینه های انیمیشن سازی ،مدل سازی سه بعدی ،کامپوزیت ،نقاشی دیجیتال و ویرایش تصاویر فعالیت دارند.نسخه ایرو دارای رابط کاربری بسیار جذاب برای کاربران است.

  1. سوس لینوکس اینترپرایز (SUSE Linux Enterprise)

استفاده از این نسخه بیشتر برای استفاده های تجاری کاربرد دارد.لذا در برنامه های مختلف اداری کاربرد دارد.انعطاف پذیری بالای این نسخه موجب شده بر روی سیستم های بسیاری نصب گردد.علاوه بر این قابلیت این را دارد که پردازش های سنگین را پشتیبانی نماید.

*هاست وردپرس 

*هاست لینوکس

*هاست ویندوز

*هاست رایگان 

*ثبت دامنه

*انتقال دامنه

*تمدید دامنه

معرفی بهترین نسخه های لینوکس - خرید هاست و دامنه - خرید هاست لینوکس معرفی بهترین نسخه های لینوکس - هاست لینوکس - هاست وردپرس - خرید هاست و دامنه