مزایای هاست رایگان

هاست رایگان - خرید هاست - خرید هاست و دامنه - خرید هاست وردپرس

امروزه داشتن یک وبسایت برای کسب و کارتان نه تنها یک کار لوکس ،بلکه یکی از موراد ضروری است .زیرا روز به روز بر تعداد افرادی که انتخابات خود را از وب انجام میدهند افزوده میشد.

برای داشتن یک وبسایت به دو مورد نیاز داریم

1- خرید هاست

2- خرید دامین

هاست به میزان فضایی گفته میشود که از سمت میزبان در اختیار شما قرار میگیرد تا اطلاعات خود را بر روی سایت خودتان قرار دهید.هاست ها بنا بر تناسب مصرف سایتی که بر روی آنها سوار مشوند ،انواع متفاوتی دارند.

انواع هاست

انواع هاست عبارتند از :

  • هاست مجازی

  • هاست ابری

  • هاست وردپرس 

  • هاست اشتراکی

  • هاست رایگان

  • هاست پر سرعت

  • هاست خوشه ای

  • هاست نامحدود

  • لوکال هاست یا هاست محلی

در این مقاله قصد بررسی هاست رایگان و مزایای آن را داریم.

هاست رایگان چیست؟

بطور معمول برای داشتن یک هاست باید هزینه ای را بطور سالانه پرداخت نمود و در صورت نیاز به فضای بیشتر از سمت شرکت ارائه دهنده هاست ،فضایی مازاد بر هاست اولیه خریداری نمود.بطور معمول هاست رایگان توسط کسانیکه به تازگی طراحی سایت را انجام میدهند که تخصصی در زمینه مدیریت سایت و فضای آن ندارند و یا کسانیکه وسع مالی کمی دارند ،مورد استفاده قرار میگیرد.بطور معمول برای هاست رایگان محدودیت فضا در نظر گرفته میشود.به صورت کلی منبع درامد شرکت هایی که هاست پولی ارائه میدهند ،از فروش هاست صورت میپذیرد.اما در مورد شرکت هایی که هاست رایگان ارائه میدهند ،هزینه آنها از محل تبلیغات در سایت های دیگر توسط بنرها صورت میپذیرد.بدین صورت که تبلیغات خود را در سایت مشتریان خود قرار میدهند.

 

مزایای هاست رایگان 

  1. هزینه

یکی از اصلی ترین مزایای هاست رایگان همانطور که از نام آن پیداست ،هزینه آن است که بشکل رایگان ارائه میگردد.این هاست برای افراد تازه کار ،کسانیکه وبلاگ نویس هستند و یا افرادی که از سایت خود منفعت مالی خاصی نمیبرند مناسب است.

  1. ارزیابی نحوه بازخورد مشتری

هاست رایگان همچنین به افرادی که در زمینه کسب و کار خود مصمم نیستند و هنوز نمیدانند که از آن جواب خواهند گرفت یا خیر نیز کمک خواهد نمود.اینگونه افراد میتوانند با راه اندازی یک سیت بشکلی آزمایشی نحوه بازخورد مشتریان خود را مورد ارزیابی قرار دهند.

  1. بهبود مهارت در زمینه طراحی وبسایت

افراد زیادی وجود دارند که با استفاده از یک هاست رایگان نسبت به ایجاد یک وبسایت اقدام میکنند.بدین منظور میتوانند با یک سایت وبلاگی کار خود را آغاز نمایند و به مرور زمان دانش خود را با تمرین در این زمینه افزایش دهند.

  1. ارزیابی شرکت هاستینگ

برخی شرکت ها وجود دارند که علاوه بر هاست پولی ،هاست رایگان نیز ارائه میدهند.بدین منظور میتوانید با گرفتن یک  هاست رایگان ،میزان عملکرد شرکت ارائه دهنده هاست را نسبت به پشتیبانی و ارائه خدمات مورد ارزیابی قرار داد و در صورت رضایت هاست رایگان خود را که از فضای محدودی برخوردار است ،به هاست پولی ارتقا دهید.

  1. برخورداری از ابزارهای بازخورد از مشتری

اکثر شرکت هایی که هاست رایگان در اختیار مشتریان خود میگذارند ،امکاناتی نظیر guestbook  و یا  hit counter را در اختیار کاربران خود قرار میدهند.با کمک این ابزارها نیازهای شما به مواردی چون راه اندازی نظر سنجی و یا خبرنامه و از این دست موارد برای بررسی بازخورد سایت خود از مخاطب مرتفع میگردد.

  1. کسب و کار رایگان

شما با داشتن یک هاست رایگان و ثبت یک دامنه میتوانید کسب و کار ود را بصورت اینترنتی در فضای مجازی رشد دهید و از این قابلیت بهره مند شوید که مشتریان خود را در فضای آنلاین نیز به مشتریان واقعی خود اضافه مینماید.تمام این امکانات بدون در بر داشتن یک ریال هزینه اضافی است.

  1. داشتن اطلاعات از میزان هاست مورد نیاز پولی

در صورتیکه که از همان ابتدا نسبت به خرید هاست برای طراحی وبسایت خود اقدام نمایید ،ممکن است ضضر کنید.چرا که اطلاعات شما بسیار کمتر از هاست مورد نیاز شما است و مواردی که بر روی سایت آپلود میشود نیاز به فضای بسیار کمی دارد.اما در صورتیکه ابتدا از یک هاست رایگان استفاده نمایید ،با مدیریت میزان مصرف خود و با توجه به اطلاعاتی که بر روی سایت خود بارگذاری مینمایید میتوانید میزان مصرف خود را بنابر حجم اطلاعات خود محاسبه نموده و سپس اقدام به خرید میزان هاست مورد نیاز ،برای طراحی سایت خود نمایید.