راهنمای خرید هاست و دامنه

آموزش تصویری خرید هاست و دامنه (host & domain)

هاست چيست؟

هاست به معنای میزبان می باشد. هاست HOST به فضایی مجازی گفته می‌شود که داده‌ها و کدهای ‌ سایت روی آن قرار می‌گیرند و امکاناتی مانند : دسترسی به دیتابیس، ارسال و دریافت ایمیل، اجرای کدها و … را فراهم می کند.
فضای هاست توسط شرکت‌ های فروش هاستینگ مثل آیدا هاست بر روی سرورهایشان ایجاد شده و به مشتریان اجاره داده می‌شود. تمامی فایل ها، عکس ها و … یک وب سایت روی فضای هاستی که اجاره کرده اید، قرار می گیرد تا همیشه و بصورت 24 ساعته قابل دسترسی باشد.
برای مدیریت فضای هاست، یک کنترل پنل در اختیار صاحب سایت قرار می گیرد. این کنترل پنل شامل یک آدرس اینترنتی URL، نام کاربری USER و رمز یکتا برای ورود می باشد.

دامنه چیست ؟

دامنه آدرس اینترنتی URL منحصر بفردی است که برای شناسایی وب سایت شما مورد استفاده قرار می‌گیرد، و از چند قسمت تشکیل شده است که با نقطه از هم جدا می شوند. .دامنه يا DOMAIN، از دو قسمت نام و پسوند تشکیل شده است. پسوندهای رایج براي ثبت دامنه، عبارتند از : org, net, com می باشند و هر یک به ترتیب معرف سایتهای تجاری (Commercial) ، شبکه (Network) و سازمانی یا غیر انتفاعی (Organization) می باشند. يك پسوند ديگر كه مورد استفاده قرار می گیرد، پسوند ملي هر كشور است. بعنوان مثال : سايت هایي كه متعلق به كشور ايران هستند با پسوند ir ثبت خواهند شد.

قسمت های دامنه :
*www : قسمت اول دامنه
*نام دامنه
*پسوند دامنه : org, net, com,ir

سایر فیلم های آموزشی

subdomains
آشنایی با پیشخوان وردپرس
خرید هاست و دامنه - شناسه ایرنیک
راهنمای خرید هاست و دامنه